ΑΡΧΙΚΗ

Δευτέρα 30 Μαΐου 2016

Λογοτεχνία


Γεννήθηκες στη λάθος πλευρά


Με λένε Ισίφ Μελέχ, γεννήθηκα στη Συρία, και για ένα παιδί σαν εμένα δεν είναι και τόσο φανταχτερό μέρος για να αρχίσει κανείς τη ζωή του, όπως σε άλλα διάφορα μέρη, όπως Αμερική, Ελλάδα, και άλλα πολλά μέρη που πολλοί θέλουν να ζήσουν, σε αντίθεση με τη Συρία και άλλα μέρη που δεν είναι οι καταστάσεις τέλειες.


Και, όπως όλοι ξέρετε, στη Συρία, εδώ και πέντε χρόνια γίνεται πόλεμος στο μέρος που γεννήθηκα, στο μέρος που μεγάλωσα, έστω και αυτό το λίγο που έζησα εκεί, διότι δεν έχω και τόσες πολλές αναμνήσεις, γιατί ο πατέρας μου με πήρε από εκεί για να έρθουμε εδώ στην Ελλάδα μόνοι μας, γιατί η μητέρα μου χάθηκε μετά από τις βόμβες που έπεσαν στο φτωχικό μας, στο σπίτι μας. Δεν με πείραζε που ζούσα σε ένα απλό σπίτι και άλλοι ζούσανε σε πιο όμορφα σπίτια, γιατί είχα μια οικογένεια που με αγαπούσαν και τους αγαπούσα. Παρ’ όλα αυτά όμως, έπρεπε να φύγουμε, ο πατέρας μου έλεγε δεν είναι μέρος αυτό για να ζει ένα παιδί.

Με τα πολλά ζόρια, ώρες ταξιδιού, στιγμές λύπης, πείνας, δίψας και έλλειψης ύπνου, ήταν οι χειρότερες στιγμές, όμως, παρ’ όλα αυτά, έπρεπε να παραμείνω δυνατός γιατί δεν ήθελα ο πατέρας μου να σκέφτεται ότι ταλαιπωρούμαι· περνούσε τα δικά του και αυτός και δεν μου φαινόταν σωστό.

Με τα πολλά ζόρια φθάσαμε στην Ελλάδα για ένα καινούριο ξεκίνημα, αλλά οι άνθρωποι εκεί δεν μας ήθελαν, δεν τους άρεσε που ήμασταν εκεί, όμως εγώ δεν ήξερα ότι πολλοί από αυτούς περνούσαν κι αυτοί άσχημες στιγμές. Αλλά, παρ’ όλη αυτή την έχθρα και το μίσος, δεν έπαψα να θέλω να αρχίσω μια νέα ζωή με τον πατέρα μου.

Πολλοί από αυτούς δεν ξέρουν τι έχω περάσει, ξέρουν ότι πίσω στην πατρίδα μου υπάρχει πόλεμος, αλλά δεν είναι εκεί για να το ζήσουν.

Δημήτρης Λιτσολάρι

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου